Što je pilonidalni sinus/cista?

Pilonidalni sinus/cista je bolest koja se javlja u području trtice, a manifestira se kao kvržica, koja ponekad boli, stvara nelagodu (osobito pri sjedenju), a ponekad ima iscjedak. Češće se javlja kod muškaraca. Rizični čimbenici su: pojačana dlakavost, pretilost, pojačano znojenje, dugotrajno sjedenje.

Zašto nastaje pilonidalni sinus?

Nije jasan uzrok nastanka pilonidalnog sinusa, ali se smatra da dolazi do upale folikula dlake. Dlake više ne rastu uobičajeno, već se savijaju i ostaju ispod kože.

Da li je opasna bolest?

Bolesti je benigna, a manifestira se kao akutni i kronični oblik.

Kako se manifestira bolest?

Akutna upala – crvenilo, bolni „prišt“, sukrvavi ili gnojni iscjedak, neugodan miris iscjetka.

Kronična upala –  nakon akutne upale, obično zaostane mali kanalić, koji može ponekad imati iscjedak. Sa svakom ponovnom akutnom upalom bolest se širi u dubinu.

Kako se liječi pilonidalni sinus/cista?

U akutnoj fazi, kirurg zareže i očisti nakupinu gnoja. Rana se NE šiva, već se ostavlja da polako zacijeli kroz nekoliko dana.

U kroničnoj fazi, kirurg ima više tehnika na raspolaganju. Najčešća tehnika je izrezivanje sinusa/ciste, a rana se ostavlja otvorenom da polako zacijeli. Nedostatak ove metode je sporo cijeljenje rane (nekoliko mjeseci) i dugotrajni izostanak s posla.

U poliklinici Aster, liječenje pilonidalnog sinusa se obavlja laserskim putem. Ovo je najnovija metoda, minimalno invazivna, gotovo bezbolna, a cijeljenje rane je brže, te oporavak kraći. Nakon operativnog liječenja povratak na posao je kroz nekoliko dana.